کاردرمانی OCCUPATIONAL THERAPY

هدف این وبلاگ تبادل دانش توانبخشی و به طور خاص کاردرمانی می باشد.

کاردرمانی OCCUPATIONAL THERAPY

هدف این وبلاگ تبادل دانش توانبخشی و به طور خاص کاردرمانی می باشد.

اسباب بازی های پر سر و صدا بر شنوایی کودکان تاثیر سوء دارد

تهران - دبیر علمی دهمین کنگره شنوایی شناسی ایران گفت: اسباب بازی های پر سر و صدا باعث ایجاد آسیب های خطرناک و برگشت ناپذیر بر سیستم شنوایی کودکان می شود.

دکتر اکرم پوربخت در مراسم افتتاحیه دهمین کنگره شنوایی شناسی ایران افزود: بیشتر والدین تصور می کنند کودکان تا سنین جوانی در معرض خطر کم شنوایی نیستند ، در حالی که براساس تحقیقات به عمل آمده کودکان براثر مجاورت با اسباب بازیها که در برخی موارد تا 95 دسی بل صدا تولید می کنند و همچنین به دلیل اینکه کودکان اسباب بازیهای خود را بیش از حد به گوش خود نزدیک می کنند در خطر کم شنوایی قرار دارند . وی به والدین توصیه کرد قبل از خرید اسباب بازی به صدای آن گوش دهند و از خرید انواع پر سر و صدا پرهیز کنند و در صورت وجود چنین وسائلی در منزل یا باطری آن را خارج کنند و یا با ایجاد پوشش مناسب روی خروجی بلند گوهای و سایل بازی ، باعث کاهش صدای خروجی و در نتیجه کاهش آسیب وارده بر سیستم شنوایی فرزندان خود شوند.  

عضو هیأت علمی دانشکده توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به آلودگی صوتی و لزوم استفاده از وسایل حفاظت شنوایی افزود: به طور کلی صداهایی با شدت بالاتر از 85 دسی بل باعث ایجاد کم شنوایی تدریجی می شوند که به عنوان مثال می توان به صدای عبور مترو و موتورسیکلت که در محدودة شدت 110- 90 دسی بل هستند اشاره کرد. وی گفت : سیستم شنوایی بر اثر صداهای بسیار شدید و آنی مانند شلیک گلوله و انفجار و با مواجهه طولانی مدت با سطح بالای صدا دچار آسیب می شود که این آسیب می تواند هم روی مسیر انتقال صدا از جمله پرده گوش و هم سلولهای مویی واقع در گوش داخلی تاثیر بگذارد که این امر استفاده از وسائل حفاظت شنوایی را هر چه بیشتر روشن می کند. وی از خستگی ، تحریک پذیری ، کاهش تمرکز و همچنین تأثیرات منفی بر یادگیری کودکان در مدرسه به عنوان دیگر اثرات مخرب آلودگی صوتی یاد کرد. پوربخت گفت: از راهکارهای لازم برای کاهش آسیب های وارده بر سیستم شنوایی می توان به کاهش قرار گرفتن در محیط های پر سر و صدا ، استفاده از وسایل حفاظت شنوایی یا گوشی ، عدم گوش دادن به صداهای بلند در زمان طولانی ، استراحت دادن به سیستم شنوایی در مشاغل پر سر و صدا ، کاستن از صدای وسائل محل زندگی و کار و انجام سنجش شنوایی سالانه اشاره کرد .  

وی در پایان از بحث حفاظت شنوایی به عنوان یکی از سر فصلهای مهم ارائه شده در دهمین کنگره سراسری شنوایی شناسی ایران یاد کرد و افزود: در این کنگره بیش از 150 مقاله در قالب 70 پوستر و 80 سخنرانی توسط استادان و اندیشمندان داخل و خارج از کشور ارائه خواهد شد و کنگره دارای 5/12 امتیاز باز آموزی می باشد. دهمین کنگره شنوایی شناسی ایران از امروز ششم تا هشتم اردیبهشت ماه در سالن همایش های بین المللی رازی بر پا ست. 

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)

نظرات 2 + ارسال نظر
منم دیگه 1390/02/11 ساعت 11:17

خیلی جالب بود
اتفاقا من هم برای خواهرزاده ام همین کار رو انجام دادم

باطری اسباب بازی ها را در آوردم و یا روی بلندگو را پوشوندم....

کارم علمی بوده.... خوبه....

از این به بعد ماجراهای من و خواهرزاده م را خواهید خواند
به امید دیدر

با سلام و سپاس از اطلاع رسانی شما گرامی
وبلاگ شما را با سرچ کردن موضوع پایان نامه ام یافتم و از آنجا که بی گمان شما بزرگوار را متخصص در این امر دیدم لازم دانستم با شما مشورت نمایم و چنانچه در زمینه اسباب بازی ها و خطرات ناشی از آن به مواردی دست یافته و یا می توانید بنده را به متخصصین این امر هدایت فرمایید بی نهایت سپاس گزار خواهم شد ُ چون موضوع پایان نامه بنده در رابطه با مسوولیت مدنی ناشی از عیب اسباب بازی ها و سایر وسایل تفریحی در پارکها و شهر بازی هاست و امیدوارم با کمک بزرگوارانی چون شما بتوان گامی در راستای احقاق حقوق کودکان برداشت.
پیشاپیش از بذل توجه شما بزرگوار کمال قدردانی و سپاس را دارم.
ارادتمند
فریبا زارعی خالدآبادی
وکیل پایه یک دادگستری
مدیر وبلاگ اخبار و مقالات حقوقی

سرکار خانم زارعی خالدآبادی
وکیل محترم پایه یک دادگستری

درود!

از اظهار محبت شما نسبت به وبلاگ خودتون و اینجانب سپاسگزارم.
در صورت یافتن مواردی مرتبط با رشته ی سرکار علیه از طریق رایانامه تان خبرتان خواهم کرد.

ارادتمند

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد