کاردرمانی OCCUPATIONAL THERAPY

هدف این وبلاگ تبادل دانش توانبخشی و به طور خاص کاردرمانی می باشد.

کاردرمانی OCCUPATIONAL THERAPY

هدف این وبلاگ تبادل دانش توانبخشی و به طور خاص کاردرمانی می باشد.

اختلالات ناشی از خواب در کودکان شایع‌تر از بزرگسالان است

اختلالات ناشی از خواب در کودکان شایع‌تر از بزرگسالان است
نوزادان هفت تا 12 ماهه را برای تغذیه شبانه بیدار نکنید

یک متخصص کودکان با بیان این که اختلالات ناشی از خواب در میان کودکان شایع‌تر از بزرگسالان است، خاطرنشان کرد: 44 درصد کودکان دچار اختلالات خواب هستند.

دکتر شبنم جلیل القدر در حاشیه پنجمین کنگره اختلالات خواب اظهار کرد: بسیاری از مشکلات خواب در کودکان ما به عادات غلط خواب برمی‌گردد. نوزادان از 7 تا 12 ماهگی، نباید از 12 تا 5 صبح از خواب بیدار شوند و در این ساعات احتیاجی به تغذیه شبانه ندارند. این که معمولا نوزاد را برای دادن شیر در طول ساعات شب از خواب بیدار می‌کنند بیشتر به تقویت عادات ناصحیح در شیوه خواب می‌انجامد.

وی اضافه کرد: اختلالات خواب در کودکان بیشتر از بزرگسالان دیده می‌شود. 44 درصد کودکان مشکل خواب دارند که 25 درصد آن شدید است. در حالی که 19 تا 20 درصد بزرگسالان در کشور به بی‌خوابی مزمن دچار هستند.

این استادیار دانشگاه علوم پزشکی قزوین بیان کرد: بیش از نیمی از کودکان، نخست به خواب می‌روند و سپس در رختخواب گذاشته می‌شوند در حالی که کودک باید در رختخوابش به خواب برود. همچنین 56 درصد کودکان ما در کنار مادرشان می‌خوابند که این مسئله نیز از جمله عادات غلط در خواب است که عمق خواب را کم می‌کند.

دکتر جلیل القدر درباره ضرورت تشخیص زودهنگام بی‌خوابی در نوزادان توضیح داد: اگر بی‌خوابی درمان نشود، کیفیت بدخوابی در سنین بالاتر نیز ادامه پیدا کرده و مشکل ساز می‌شود. بدخلقی، پیش فعالی، عدم وزن گیری مناسب از جمله عواقب بی‌خوابی است و برای والدین، افسردگی و خستگی در طول روز را در پی خواهد داشت. 

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد