کاردرمانی OCCUPATIONAL THERAPY

هدف این وبلاگ تبادل دانش توانبخشی و به طور خاص کاردرمانی می باشد.

کاردرمانی OCCUPATIONAL THERAPY

هدف این وبلاگ تبادل دانش توانبخشی و به طور خاص کاردرمانی می باشد.

آموزش درمان اختلالات جنسی در افراد ضایعه نخاعی

  

 

معاونت توانبخشی سازمان بهزیستی کشور کتابی با عنوان آموزش درمان اختلالات جنسی در افراد ضایعه نخاعی منتشر کرد.

اختلالات جنسی یکی از مشکلاتی است که در افراد دارای نقص و یا معلولیت ممکن است ایجاد شود و شکل جدیدی از زندگی را برای آنان به‌وجود آورد، به همین دلیل ضرورت دارد در زمینه کاهش اثرات و عوارض جانبی آن تمهیدات خاص علمی مد نظر متخصصان و محققان ذیربط قرار گیرد.

وجود برخی محدودیت‌های فرهنگی و اجتماعی مانع از آن می‌شود که به صورت شفاف و روشن به موضوعات مرتبط با مسائل جنسی پرداخته شود.

در این کتاب ضمن رعایت پاره‌ای از ملاحظات، تلاش شده تا معلولان با جدیدترین روش‌ها و متدهای علمی در زمینه کاهش مشکلات جنسی و ارائه راهکارهای منطقی برقراری ارتباط جنسی سالم و موفق آشنا شوند.

در کتاب 144 صفحه‌ای آموزش درمان اختلالات جنسی در افراد ضایعه نخاعی، عناوین و سرفصل‌هایی همچون اختلال جنسی در پروسه توانبخشی، آشنایی با دستگاه تناسلی مردان و زنان، مراحل واکنش جنسی، فعالیت جنسی، ناتوانی جنسی، درمان ناتوانی جنسی، سلامت و بهداشت جنسی، روش‌های جلوگیری از بارداری، مشکلات باروری و روش‌های درمان آن و بارداری مشاهده می‌شود.

کتاب حاضر با مقدمه‌ای از دکتر ابوالحسن فقیه رئیس سازمان و به قلم دکتر سید محمد علی یکتا مرام و کاظم نظم‌ده نگارش و منتشر شده است. 

برای دانلود فایل کتاب اینجا را کلیک نمایید.

نظرات 1 + ارسال نظر
قدرت 1390/01/20 ساعت 08:30

سلام
این کتاب رو نمیشه دانلود کرد چون فیلتره
احتمالا بخاطر اسمش

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد