کاردرمانی OCCUPATIONAL THERAPY

هدف این وبلاگ تبادل دانش توانبخشی و به طور خاص کاردرمانی می باشد.

کاردرمانی OCCUPATIONAL THERAPY

هدف این وبلاگ تبادل دانش توانبخشی و به طور خاص کاردرمانی می باشد.

تمامی معلولان در سال ۹۰ تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند

سرپرست دفتر توانمندسازی معلولان سازمان بهزبستی کشور گفت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، در سال نود تمامی معلولان به همراه خانواده‌هایشان به طور رایگان تحت پوشش بیمه پایه قرار می‌گیرند.

ولی‌الله نصر در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبری فارس «توانا» با اشاره به حمایت‌های درمانی و بیمه‌ای سازمان بهزیستی کشور از معلولان اظهار داشت: طبق قانون بودجه امسال، معلولان به همراه خانواده‌هایشان تحت پوشش بیمه درمانی و پایه قرار گرفته‌اند.

وی ادامه داد: بر اساس آمار بیش از 373 هزار معلول به همراه خانواده‌هایشان که در مجموع یک میلیون و 100 هزار نفر می‌شوند، تحت پوشش بیمه قرار گرفتند.

نصر از آمادگی سازمان بهزیستی جهت پوشش بیمه‌ای معلولان خبر داد و افزود: در سال نود تمامی معلولان به همراه خانواده‌هایشان به طور رایگان تحت پوشش بیمه پایه قرار می‌گیرند.

سرپرست دفتر توانمندسازی معلولان سازمان بهزبستی کشور اضافه کرد: حدود 3 میلیون معلول در کشور وجود دارد که از این تعداد حدود یک میلیون و 700 هزار نفر تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند و از خدمات این سازمان استفاده می‌کنند.

وی تأکید کرد: معلولیت‌های شدید، خیلی شدید و متوسط تحت پوشش سازمان بهزیستی قرار دارند ضمن اینکه بقیه معلولانی که تحت پوشش بهزیستی نیستند به صورت موردی از خدمات سازمان استفاده می‌کنند.

نصر کمبود اعتبار را یکی از مشکلات موجود در زمینه حمایت از معلولان مطرح کرد و افزود: در صورت تأمین اعتبار می‌توان خدمات قابل توجهی را به جامعه معلولان ارائه داد.

به گزارش «توانا» علی همت محمود نژاد، رئیس جامعه معلولان کشور در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبری فارس «توانا» اعلام کرده بود که هم‌اکنون 400 هزار معلول در کشور بدون پوشش بیمه‌ای وجود دارند که از مشکلات درمانی رنج می‌برند. 

منبع: خبرگزاری فارس

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد