کاردرمانی OCCUPATIONAL THERAPY

هدف این وبلاگ تبادل دانش توانبخشی و به طور خاص کاردرمانی می باشد.

کاردرمانی OCCUPATIONAL THERAPY

هدف این وبلاگ تبادل دانش توانبخشی و به طور خاص کاردرمانی می باشد.

ده درصد کودکان اچ‌آی‌وی مثبت 'به ایدز مبتلا نمی‌شوند'

جیمز گالاکر

خبرنگار بخش بهداشت و سلامت بی‌بی‌سی

مطالعات انجام شده توسط محققان دانشگاه آکسفورد بریتانیا نشان می‌دهد که از میان کودکان اچ‌آی‌وی مثبت، ده درصد به ایدز مبتلا نمی‌شوند.
  این تحقیق نشان می‌دهد سیستم ایمنی این افراد مانند سیستم ایمنی میمون‌هاست که مانع پیشرفت ویروس می‌شود.

براساس این تحقیق که در نشریه ساینس ترنسلشنال مدیسین منتشر شده، سیستم ایمنی این کودکان در مواجهه با ویروس واکنشی نشان نمی‌دهد و این مانع از نابودی سلول‌های سفید می‌شود که ماموریت آنها از میان بردن عوامل بیماری‌‌زا است.

در زمانی که سیستم ایمنی بدن درصدد مقابله با ویروس ایدز بر می‌آید، این ویروس با حمله به گلبول‌های سفید، آنها را از میان برده و به این ترتیب مقاومت بدن را در برابر انواع عوامل بیماری‌زا تضعیف می‌کند و فرد را در معرض ابتلا به آنها قرار می‌دهد.

آزمایش‌های انجام شده روی ۱۷۰ کودک اچ‌آی‌وی مثبت در آفریقای جنوبی نشان داده که سیستم ایمنی آنها مشابه نخستی‌های حامل ویروس بوده است.

متخصصان می‌گویند یافته‌های آنها می‌تواند اولین نشانه هم‌فرگشتی افراد با اچ‌آی‌وی باشد و در نهایت می‌تواند به درمان‌های جدیدی برای بیمارانی منجر شود که حامل ویروس هستند.

در صورتی که عفونت اچ‌آی‌وی در میان کودکان در مدت دو سال و نیم درمان نشود، ۶۰ درصد آنها با احتمال مرگ رو‌به‌رو هستند اما چنین وضعیتی در میان میمون‌ها دیده نمی‌شود.

پژوهشگران این طرح خون ۱۷۰ کودک آفریقای جنوبی را که اچ‌آی‌وی داشتند و هرگز با داروهای ضدویروس پسگرد (ضد رتروویروسی) درمان نشده بودند، مورد مطالعه قرار دادند و متوجه شدند که آنها به ایدز مبتلا نشده بودند.

آزمایش‌ها نشان داد که در هر میلی‌لیتر خون این کودکان، ده‌ها هزار ویروس نقص ایمنی انسانی (اچ‌آی‌وی) وجود داشت.

چنین وضعیتی در حالت طبیعی باعث می‌شد تا سیستم ایمنی آنها بیش از اندازه فعال شوه تا با عفونت موجود مقابله کند یا آنها را دچار بیماری جدی کند اما هیچ کدام از این دو حالت اتفاق نیفتاد.

پروفسور فیلیپ گولدر، یکی از محققان دانشگاه آکسفورد به بی‌بی‌سی گفته است که در نهایت، سیستم ایمنی این کودکان، ویروس را تا حد امکان نادیده می‌گرفت.

او می‌گوید "مقابله با ویروس در بیشتر مواقع، کار اشتباهی است." پرفسور گولدر می‌افزاید حمله نکردن به ویروس باعث می‌شود تا سیستم ایمنی بدن حفظ شود و به آن آسیب نرسد.

چنین وضعیتی تنها در سیستم ایمنی کودکان دیده می‌شود و در بزرگسالان، سیستم ایمنی به جنگ ویروس می‌رود که تقریبا همیشه به شکست منتهی می‌شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد